stanowisko ds. ochrony środowiska w pełnym wymiarze czasu pracy
Symbol oferty
Zarządzenie nr 94/23
Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Sawin ul. Chutecka 12 22-107 Sawin
Data ogłoszenia
2023-09-19
Termin składania dokumentów
2023-10-02
Wymagane wykształcenie
Preferowane wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym na kierunku administracja.
Wymagania związane ze stanowiskiem
- Niezbędne wymagania od kandydatów:
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Brak skazania za przestępstwa umyślne lub umyślne przestępstwa skarbowe.
- Preferowane wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym na kierunku administracja.
- Znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i zadania samorządu gminnego oraz znajomość przepisów: Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o odpadach, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Prawo wodne, Prawo łowieckie, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o finansach publicznych, Rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
- Co najmniej dwuletni staż pracy.
- Wymagania dodatkowe:
- Znajomość obsługi komputera oraz systemów MS Windows, MS Office, Open Office, systemu informacji prawnej LEX on-line, Systemu KOBiZE.
- Umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy, rzetelność, systematyczność, komunikatywność, kreatywność, samodzielność i terminowość.
- Umiejętność stosowania i interpretacji przepisów.
- Studia podyplomowe na kierunku Ochrona środowiska, Inżynieria Środowiska lub Rolnictwo.
Zakres obowiązków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym:
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska:
- ochrona powietrza, wód i powierzchni ziemi,
- ochrona zieleni parku i walorów krajobrazowych środowiska,
- likwidacja dzikich składowisk odpadów komunalnych i wylewisk,
- monitoring i rekultywacja składowiska odpadów,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
- nadzór nad PSZOK,
- prowadzenie Rejestru Informacji o Środowisku (RIOS),
- Wprowadzanie danych do KOBiZE,
- Weryfikacja otrzymanych wyników badań wody i ścieków z gminnej oczyszczalni ścieków oraz przedkładania wymaganych danych do Wód Polskich i do innych instytucji,
- opracowywanie, aktualizacja i realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Sawin,
- prowadzenie ewidencji i zestawień wyrobów zawierających azbest w Wojewódzkiej Bazie Azbestowej,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy na usuwanie wyrobów zawierających azbest ( współpraca z Urzędem Marszałkowskim i WFOŚiGW ),
- Prowadzenie i przekazywanie Urzędowi Statystycznemu i innym jednostkom sprawozdawczości statystycznej w zakresie Referatu.
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo Łowieckie.
- Prowadzenie spraw z ustawy o ochronie zwierząt:
- podejmowanie działań związanych z ochroną zwierząt i wyłapywaniem bezdomnych zwierząt,
- współpraca ze schroniskami dla bezdomnych zwierząt.
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody:
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
- rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru wycinki drzew,
- występowanie z wnioskami o wycinkę drzew z nieruchomości gminnych,
- wymierzanie kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
- naliczanie opłat za usunięcie drzew i krzewów.
- Prowadzenie spraw z zakresu ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków w tym kontrole źródeł spalania paliw, inwentaryzacja budynków i uproszczony audyt energetyczny budynków.
- Praca w komisji ds. szacowania strat w rolnictwie.
- Sprawy z zakresu rekultywacji gruntów i ustawy prawo geologiczne i górnicze.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
Wymagane dokumenty
- List motywacyjny.
- CV z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej z informacjami o wykształceniu(bez zdjęcia).
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy, dodatkowe kwalifikacje potwierdzające doświadczenie i staż pracy potwierdzone za zgodność z oryginałem.
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie kandydata potwierdzonych za zgodność z oryginałem.
- Kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność jeżeli została orzeczona potwierdzonych za zgodność z oryginałem.
- Oświadczenia o:
- niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nie toczącym się przeciwko kandydatowi postepowaniu karnym;
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- braku przeciwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku urzędniczym.
- Podpisana klauzula informacyjna, w przypadku braku podpisanej własnoręcznym podpisem klauzuli informacyjnej dokumenty nie zostaną dopuszczone do postepowania rekrutacyjnego.
- Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1282)” oraz własnoręcznie podpisane.
Warunki pracy
- Praca wykonywana będzie w siedzibie urzędu, w pomieszczeniu biurowym, wielostanowiskowym, na II piętrze ( brak windy) oraz w terenie.
- Stanowisko pracy wyposażone w niezbędne urządzenia (komputer, drukarka, telefon itp.).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu sierpniu 2023 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
Miejsce składania dokumentów
-
- Miejsce składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy Sawin, ul. Chutecka 12, 22-107 Sawin, I piętro, pokój 109.
Uwagi
Informacje dodatkowe
-
- Postępowanie rekrutacyjne składa się z dwóch etapów:
- Etap 1 – weryfikacja dokumentów aplikacyjnych;
- Etap 2 – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi;
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną niezwłocznie poinformowani telefonicznie lub droga elektroniczna na adres e-mail o terminie dalszego postępowania.
- Dokumenty rekrutacyjne złożone po terminie bez zastrzeżonej formy papierowej w sposób inny niż określony w ogłoszeniu, niekompletne podlegają odrzuceniu, a kandydat nie jest dopuszczony do dalszego postępowania.
- Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń urzędu oraz na stronie ugsawin.bip.lubelskie.pl.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do dalszego postępowania zostaną zniszczone lub zwrócone na wniosek kandydatów po zakończeniu naboru.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych będzie można odebrać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Sawin. Dokumenty nieodebrane w terminie 6 miesięcy od dnia podania wyników naboru zostaną zniszczone.
- Wójt Gminy Sawin zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny
Załączniki
Wybrany kandydat
A. Kędzierawski
Uzasadnienie wyboru
W wyniku analizy dokumentów aplikacyjnych oraz po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej komisja wskazała Pana A. Kędzierawskiego jako spełniającego wszystkie wymienione w ogłoszeniu o naborze wymogi oraz posiadającego wiedzę i wymagane kwalifikacje na stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska.
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Małgorzata Kiendrak
Dodano do BIP dnia 19-09-2023 14:33:35
Dodano do BIP dnia 19-09-2023 14:33:35