Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówROC. 6220.5.2017 Pokrówka,13 października 2017 roku
Obwieszczenie
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia „Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1822L od km 0+000,0 do km 11+056".
Na podstawie art. 49 i 61 § 4 ustawy z dnia 19 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 roku, poz. 23 z późn. zm) oraz art. 73 ust. 1, 74 ust. 3, art. 75 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2017 roku, poz. 1405) zwanej dalej ustawą ooś, zawiadamia się strony, że na wniosek inwestora Powiatu Chełmskiego zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia „Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1822L od km 0+000,0 do km 11+056".
Z uwagi na fakt, że planowane przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, to jego realizacja możliwa jest po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wójt Gminy Chełm w porozumieniu z Wójtem Gminy Ruda-Huta i Wójtem Gminy Sawin zgodnie z art. 75 ust. 4 ustawy ooś , zaś organami biorącymi udział w postępowaniu, właściwymi do wydania opinii i dokonania uzgodnienia są:
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chełmie;
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie.
Jednocześnie zawiadamia się o wystąpieniu przez Wójta Gminy Chełm do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmie o wyrażenie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko powyższego przedsięwzięcia .
Zgodnie z art. 10 § 1 Kpa, organy administracji publicznej zobowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić wypowiedzenie się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych zastrzeżeń. Wobec tego informuję, że zainteresowane strony mogą:
- zapoznać się z aktami sprawy w siedzibie Urzędu Gminy Chełm w Pokrowce, ul. Gminna 18 w Referacie Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Obrony Cywilnej od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00
- składać wnioski i zastrzeżenia w tej sprawie w sekretariacie Urzędu Gminy Chełm w Pokrowce, ul. Gminna 18
Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Dodano do BIP dnia: 2017-10-23 09:08:54