Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Gminy Sawin (ul. Chutecka 12, 22-107 Sawin, tel: (82) 567 30 12, fax: (82) 545 97 14, email: ug@sawin.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Sawin.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Kiendrak, e-mail: dostepnosc@sawin.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 825459706. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej posiadają szczegółowy opis;
- część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-29. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi wejście od ul. Chuteckiej, które posiada ograniczenia dla wózków inwalidzkich w postaci schodów. Przy schodach zamontowany jest dzwonek przeznaczony do wezwania pracownika wyznaczonego do obsługi schodołazu. Budynek jest dwukondygnacyjny bez windy. Sekretariat znajduje się na pierwszym pietrze budynku. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku zastosowano oznaczenia kontrastowe, natomiast nie ma oznaczeń w alfabecie brajla dla osób niewidomych i słabowidzących. W urzędzie stacjonarnie oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
10. Informacje dodatkowe
Urząd Gminy Sawin nie udostępnia aplikacji mobilnych.